Potrebujete pomôcť?
Pokiaľ potrebujete pomôcť či nahlásiť požiadavku na servis, môžete zadať svoju požiadavku na portáli technickej podpory AKTION pomocou svojho mena a hesla alebo zavolať.
Neregistrovaní užívatelia môžu využiť kontaktný formulár na tejto stránke.
+421 233 889 043
8-16hod
Nahlásenie požiadavky pomocou kontaktného formulára
Servisné programy
Programy služieb servisu a podpory sú poskytované v štyroch úrovniach. Podľa charakteru Vášho systému a požiadavky na rýchlosť riešenia je možné vybrať program, ktorý Vám bude optimálne vyhovovať. V prípade, že v jednom objekte využívate viac systémov (zabezpečenie, dochádzka, kamery, apod.), je možné programy služieb servisu a podpory aplikovať na jednotlivé systémy podľa dôležitosti. Programy sú platné od 3/2014. Pre zákazníkov, ktorí majú uzatvorené servisné zmluvy pred týmto dátumom, zostávajú v platnosti pôvodné zmluvné podmienky.
Ak máte záujem o aktualizáciu existujúceho programu servisnej podpory podľa nových podmienok, odošlite Vašu žiadosť prostredníctvom formulára. Obchodné oddelenie Vás bude kontaktovať s návrhom zmluvy.
- DNES - v deň nahlášenia pri splnení podmienky, že bolo nahlásené do 12 hodiny (platí 24/7)
- ZAJTRA - ďalší pracovný deň v pracovnej dobe pri splnení podmienky, že bolo nahlásené v pracovnej dobe
- TÝŽDEŇ - do 7 kalendárnych dní v pracovnej dobe pri splnení podmienky, že bolo nahlásené v pracovnej dobe
- ZÁRUKA – program je poskytovaný automaticky pri nákupe nového systému po dobu trvania záruky, alebo v prípade zakúpenej služby Aktualizácie SW (pri SW Aktion, ASTRIS)
Parameter/Program | DNES | ZAJTRA | TÝŽDEŇ | ZÁRUKA | |
---|---|---|---|---|---|
Servisná a systémová podpora | platená | platená | zadarmo | zadarmo | cena podľa rozsahu systému |
Garancia zahájenia riešenia | DNES | ZAJTRA | TÝŽDEŇ | TÝŽDEŇ | v cene servisnej podpory |
Čas technika na ceste zadarmo | áno | áno | nie | nie | v cene servisnej podpory |
Doprava na revíziu / prehliadku zadarmo | áno | áno | nie | nie | v cene servisnej podpory |
Expresservis | áno | áno | nie | nie | v cene servisnej podpory |
Expresoprava | nie(+) | nie(+) | nie | nie | (+) možné prikúpiť |
Technická podpora zadarmo | áno | áno | áno | áno | služba je poskytovaná automaticky v cene aktualizácie alebo prehliadky |
Aktualizácia SW | áno | áno | áno | áno | cena podľa rozsahu systému |
Prehliadka | áno | áno | áno | nie | cena podľa rozsahu systému |
Revízia | áno | áno | áno | nie | cena podľa rozsahu systému |
- Platená - platená služba (mesačne, ročne, individuálne), výška podľa cenníka a rozsahu systému a služieb
- Garancia zahájenia riešenia - je to doba, do kedy bude zahájené riešenie požiadavky servisu alebo podpory
Pokiaľ zákazník nemá niektorú z uvedených garancií, riešenie požiadavky bude zahájené podľa momentálnych kapacít a vyťaženosti technického oddelenia.
- Technická podpora zadarmo - jedná sa o pomoc pri riešení štandardných požiadaviek zákazníka formou vzdialenej správy, hotline alebo helpdesk podľa podmienok Servisnej a Systémovej podpory. Zadarmo je poskytovaná len v pracovnej dobe dodávateľa, mimo nej je za úhradu aj pre zákazníkov s Garanciou zahájenia riešenia 24/7. Je súčasťou všetkých programov alebo je poskytovaná ako súčasť samotnej Aktualizácie SW.
- Čas technika na ceste zdarma - čas druhého a ďalšieho technika strávený na ceste do miesta riešenia požiadavky
- Doprava na Revíziu/Prehliadku zadarmo - doprava na revízie a prehliadky sa neúčtuje
- Expresservis - pre havarijný stav zariadenia, kedy sú kroky k odstráneniu závady zahájené prioritne, najneskôr do 6 hodín od nahlásenia. Za okamih nahlásenia sa berie telefonické spojenie s pracovníkom technickej podpory (Hotline).
- Expresoprava - odstranenie závady alebo uvedenie zariadenia do náhradnej prevádzky je prevedené do 7 dní od zahájenia opravy a to formou výmeny dielu alebo zapožičaním ekvivalentného zariadenia. Pre havarijný stav je termín uvedenia do prevádzky 48 hodín. Táto forma sa použije v prípade, kedy by oprava zariadenia trvala dlhšie, ako sú uvedené termíny.
- Aktualizácia SW - poskytovanie nových verzií programového vybavenia Aktion, Astris (prípadne iného SW podľa špecifikácie)
- Prehliadka - pravidelná prehliadka a funkčná skúška systému podľa príslušných noriem a predpisov
- Revízie - pravidelná elektrická revízia systému podľa príslušných noriem a predpisov
Prehliadky a revízie
Servis systémov zabezpečujeme pomocou vlastného servisného oddelenia s pôsobnosťou po celej ČR a Slovensku. Pravidelný servis, údržba a technická podpora umožňujú prevádzkovať zariadenia bez nutnosti opráv, ktoré môžu byť v budúcnosti technicky i cenovo veľmi náročné. Pravidelná kontrola a údržba systémov je predpokladom dlhodobej funkčnosti. Taktiež je priamo vyžadovaná predpismi a normami.
V prípade poistnej udalosti je podmienkou pre poskytnutie poistného plnenia dodržovanie nariadení STN pri prevádzke zariadenia. Podľa STN 33 2000-1, 33 2000-6 a 33 1500 je základnou požiadavkou povinnosť dodávateľa dodať pri odovzdaní diela východziu revíznu správu a povinnosť užívateľa (prevádzkovateľa) pri prevádzkovaní tohto zariadenia zabezpečovať podľa STN pravidelné revízie a kontroly zariadenia.
Pravidelné revízie
Prevádzkované elektrické zariadenia musia byť pravidelne revidované najneskôr v lehotách stanovených v STN 33 1500 a STN pre jednotlivé zariadenia. Lehoty pravidelných revízií sa stanovujú podľa druhu prostredia, umiestnenia el. zariadení a druhu objektu. Pravidelná revízia vykonávaná našimi technikmi na základe servisnej zmluvy obsahuje:
- Meranie prevádzkových veličín silnoprúdových častí systému
- Meranie izolačného odporu
- Kontrola napájacej časti a krytie
- Vyhotovenie správy o vykonaní revízie
Pravidelné prehliadky
Prehliadka je zameraná na vykonávanie funkčných skúšok zariadení. Cieľom prehliadky je skúška systému ako celku a údržba vybraných komponentov systému (extrémne namáhané časti, batérie, mechanické komponenty, a pod.). Prehliadka na základe servisnej zmluvy obsahuje - podľa typu a rozsahu systému:
Servis prístupového a dochádzkového systému
- kontrola čítacieho dosahu snímačov a terminálov
- kontrola a údržba riadiacej stanice PC (čistenie prachu, kontrola disku adresárov, antivírová ochrana, mazanie dočasných súborov, optimalizácia výkonu)
- kontrola funkčnosti a čistenie elektromagnetických zámkov (spínanie, upevnenie, chod, premazanie)
- kontrola funkčnosti a nastavenie sily mechanických zatváračov dverí
- kontrola funkčnosti, čistenie a nastavenie turniketov, závor a elektrických pohonov (upevnenie, premazanie)
- kontrola funkcie vstupných zariadení (dverové tlačítka, núdzové spínače, ovládacie skrinky turniketov)
- kontrola funkcie výstupných zariadení (kontrolky, spätná signalizácia, vonkajšia/vnútorná siréna)
- kontrola sabotážnych smyčiek systému (TAMPER)
- kontrola stavu akumulátorov, kapacity akumulátorov
- kontrola napájania pri signalizácii poplachu a chodu na záložný akumulátor
- kontrola SW databázového servera SQL, parametrizácia, údržba, zálohovanie dát
- kontrola SW komunikácie riadiacej stanice a adresových bodov, kontrola nastavenia, optimalizácia
- kontrola aplikačného SW, odozvy aplikácie, užívateľská optimalizácia
Servis kamerového systému
- kontrola detekčného priestoru
- preskúšanie mechanického upevnenia kamier
- prekontrolovanie ich správneho nastavenia
- vyčistenie okienok kamerových krytov či šošoviek objektívov
- overenie správneho nastavenia clony, popr. rozsahu regulácie pri objektívoch s automaticky riadenou clonou
- preskúšanie konektorových spojov
- preskúšanie funkcie všetkých v systéme používaných zariadení na spracovanie signálu vrátane všetkých pripojení
- vyčistenie vnútorných priestorov monitorov od prachu nasatého elektrostatickými účinkami vysokonapäťového zdroja
- preskúšanie ostrenia monitorov a ich prípadné nastavenie
- preskúšanie záznamu a reprodukcia pri videorekordéroch (timelapse) alebo záznamu na HDD
- kontrola SW kamerového servera, parametrizácia, údržba, zálohovanie dát
- preskúšanie kvality tlače videotlačiarní
Servis elektrickej požiarnej signalizácie (EPS)
- kontrola a skúška funkcie ústredne (vstupy, výstupy, klávesnice)
- kontrola stavu akumulátorov, kapacity akumulátorov
- kontrola napájania pri signalizácii poplachu a chodu na záložný akumulátor
- kontrola programu ústredne z PC
- skúška automatických hlásičov podľa použitého typu
- skúška tlačítkových hlásičov
- kontrola funkcie výstupných zariadení (kontrolky, spätná signalizácia, vonkajšia/vnútorná siréna, hlasové komunikátory, prenosové zariadenia, OPPO, kľúčové trezory)
- prípadná údržba všetkých prvkov systému
- kontrola vedenia prevádzkovej knihy systému
- preškolenie osôb poverených obsluhou zariadení
Servis elektrickej zabezpečovacej signalizácie (EZS)
- kontrola a skúška funkcie ústredne (vstupy, výstupy, klávesnice)
- kontrola stavu akumulátorov, kapacity akumulátorov
- kontrola napájania pri signalizácii poplachu a chodu na záložný akumulátor
- kontrola funkcie všetkých detektorov (poplachových smyčiek) systému
- kontrola tiesňových tlačidiel
- kontrola sabotážnych smyčiek systému (TAMPER)
- kontrola funkcie výstupných zariadení (kontrolky, spätná signalizácia, vonkajšia/vnútorná siréna, hlasové komunikátory)
- kontrola spojenia s PCO
- kontrola detekčného priestoru aktívnych prvkov
- údržba všetkých prvkov systému